Τετάρτη 10 Απριλίου 2013

Μέλισσα



.....Η ΠασχαΛίτσα της Αγάπης πήγε στις φίλες της 
τις μέλισσες για να της δώσουν κερί 
για να φτιάξει τη λαμπάδα του μικρού κοριτσιού.... 
Μα.... έχουν οι μέλισσες κερί ;

 ....και που το βρίσκουν παρακαλώ; 
Με αυτά τα ερωτήματα από την  προηγούμενη μέρα 
αρχίσαμε σήμερα να μιλάμε για τις μέλισσες!!!
Το πρώτο που είπαμε ήταν η παρατήρηση ότι  
όπως το  Πάσχα είναι μέσα στην πασχαλίτσα....
......έτσι και   μέσα στη μέλισσα είναι το μέλι !!!!!
Η συζήτηση συνεχίστηκε με πληροφορίες που έδωσαν
τα ίδια τα παιδιά για τις μέλισσες μέσα από τις εμπειρίες τους .
Είπαν λοιπόν :


  •  είναι έντομα όπως η πασχαλίτσα, η αράχνη ,η μύγα, η σφήκα, η πεταλούδα......
  • που ζουν (κυψέλη) , 
  • τι τρώνε (νέκταρ) ,  
  • πως μοιάζουν (ζωγράφισαν ),
  • που βρίσκουν φαγητό ( λουλούδια),
  • κάνουν ΖΖΖΖ όταν πετούν όλες μαζί,
  • μας τσιμπάνε (αν τις ενοχλήσουμε),
  • ....και πρέπει να πάμε στο γιατρό,
  • οι αρκούδες τρώνε το μέλι από τις κυψέλες.
Μάθαμε  ότι κυψέλη φτιάχνουν οι μέλισσες μόνες τους πάνω στα κλαδιά των δέντρων ,

ή  τις φτιάχνουν από ξύλο οι άνθρωποι που φροντίζουν το μελίσσι.

Μάθαμε ακόμα ότι κάθε κυψέλη έχει τη βασίλισσα που γεννά τα αυγά,
τους κηφήνες που τη φροντίζουν
και τις εργάτριες που φτιάχνουν το μέλι, την κηρήθρα, και φροντίζουν την κυψέλη .
Όλα αυτά τα γράψαμε σε φύλλα εργασίας




Ακόμα όλοι μαζί γράψαμε


και ζωγραφίσαμε
Διαβάσαμε το παραμύθι  "Θέλω μέλι"  και είδαμε τις εικόνες του.
Μιλάει για το πόσο αγαπούν το μέλι οι αρκούδες ,
 αλλά έθιξε και το θέμα της ευγένειας 
και του ότι πρέπει να ζητάμε κάτι και όχι να το αρπάζουμε!
Σχετικό είναι και το τραγούδι που ακολουθεί.
Φτιάξαμε μια αρκουδίτσα που τη ζαλίζει μια σκανταλιάρα μέλισσα!!!!
(Γυρνά η μέλισσα με τη βοήθεια ενός διπλόκαρφου 
και τα μάτια της αρκούδας την παρακολουθούν).......
....και ένα καπέλο μελισσούλας....



Τέλος παίξαμε το παιχνίδι "περνάει - περνάει η μέλισσα" .
Νικητή δεν προλάβαμε να βγάλουμε , αύριο όμως θα παίξουμε ξανά !!!....
....και θα μάθουμε κι άλλα για τις μελισσούλες!!!!

Δεν υπάρχουν σχόλια: